Voorwaarden

Verhuurvoorwaarden La Maravilla

  1. Betalingsvoorwaarden

Wie boekt via onze eigen website kan dit doen aan het scherpste tarief. We vragen echter wel om via overschrijving 25% van het volledige bedrag onmiddellijk over te schrijven. Zonder deze betaling is er geen wettelijk contract met ons en kunnen periodes spijtig genoeg niet gereserveerd worden.
Indien de afreisdatum minder dan 9 weken verwijderd is van de reserveringsdatum dan vragen wij u om het volledige bedrag (100%) over te schrijven

  1. Annuleringen

Indien u wegens omstandigheden mocht besluiten uw verblijf te annuleren, dan stuurt u een mail naar jessie.deneve@casaconsult.be
• Meer dan 8 weken voor de start van uw verblijf: Inhouding 25 % van het volledige bedrag.
• Minder dan 8 weken voor de start van uw verblijf: 100% betaling. Geen restitutie mogelijk.
• Indien u 25% betaald hebt, maar de overige 75% niet voldoet op onze rekening 8 weken voor de start van uw verblijf, dan zullen wij genoodzaakt zijn uw boeking te annuleren en verliest u het betaalde reservatiebedrag van 25%. U krijgt wel nog een herinneringsmail met het uitstaande bedrag 9 weken voor de start van uw verblijf.
Er zijn geen uitzonderingen mogelijk op de bovenstaande regeling, ook niet in het geval van overmacht.

  1. Annulering vanwege ons

Wij engageren ons om de beschikbaarheid op deze website zo precies mogelijk te koppelen aan de binnenkomende boekingen op andere platformen. In zeer uitzonderlijke gevallen is het echter mogelijk dat boekingen elkaar kruisen. Als wij om deze – of een andere – reden uw verblijf zouden moeten weigeren of annuleren, dan zullen wij de ontvangen gelden terugstorten van zodra wij deze ontvangen. Eventuele bijkomende betalings- of overschrijvingskosten worden in dat geval door ons gedragen.

Het is wel zo dat wij op geen enkele manier aansprakelijkheid kunnen dragen over verloren gelden bij derde partijen (vliegtickets, gehuurde auto’s, enz.) Wel zullen wij u enkele websites bezorgen waar u alternatieve verblijven kan vinden voor dezelfde periode.

  1. Identificatie en registratie

Wij zijn een geregistreerde villa en moeten net als hotels voldoen aan de wetgeving rond de registratie van paspoort of identiteitskaart bij de guardia civil. Wij zullen u dan ook na de boeking vragen om de nodige gegevens met ons te delen. Tijdens de start van uw verblijf in de villa komen wij langs om de gegevens nog eens met de hand te noteren. Dit is ook het ideale moment om wat extra vragen te stellen over de villa, de omgeving, enz.
Wij behandelen uw persoonlijke gegevens enkel en alleen om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen en zullen deze na afloop van uw verblijf ook verwijderen uit onze systemen.

  1. Klachten

U kan ons steeds bereiken via telefoon of Whatsapp op 0032 465 091 449.

Wij engageren ons volledig om elke klacht serieus te nemen en zo snel mogelijk aan te pakken. Van onze gasten verwachten wij dat klachten of problemen onmiddellijk gemeld worden op het moment dat ze zich voordoen en tijdens het verblijf. Op deze manier geeft u ons de kans om een oplossing te zoeken. Eventuele compensaties zijn ook enkel mogelijk wanneer de klacht onmiddellijk gemeld werd en gebeuren nooit bij een melding na het verblijf in onze villa.

Specifiek en expliciet vragen wij u om geen enkele wijziging toe te brengen aan het zwembad. Indien er zich problemen voordoen met de temperatuur of properheid, dan kan u ons ook contacteren en dan zorgen wij voor een snelle oplossing.

Wanneer u boekt bij ons gaat u er echter mee akkoord dat de volgende klachten nooit kunnen leiden tot een compensatie:

  • Alle voorzieningen van partijen die buiten onze persoonlijke controle liggen, zoals water, elektriciteit, wifi, enz.
  • Minieme verschillen tussen de beschrijving van de villa en de realiteit (kleine meubelstukken, …)
  • Overlast van derden zoals buren, hotels, etc.

Er bevinden zich ook officiële klachtformulieren in de villa.

  1. Ongevallen in de villa

Wij beschikken over een huurdersverzekering voor onze villa en hebben ook zoveel mogelijk maatregelen genomen om de veiligheid te garanderen: verhoogde terrasmuren, zwembad kan afgesloten worden voor kinderen via poortjes, alarmsysteem, EHBO-kistje, rookmelders, enz. Indien u toch nog een gevaar opmerkt, dan kan u dat melden via ons telefoonnummer.
De veiligheidsvoorzieningen impliceren echter geen enkele aansprakelijkheid van ons tegenover eventuele ongevallen in of rond de villa. U gaat er dan ook mee akkoord dat u geen enkele schadeclaim kan doen rond dit thema.

Wij vragen u ook om voldoende voorzichtig te zijn tijdens uw verblijf en te zorgen voor een correcte verzekering via uw Europese ziekteverzekering of een reisverzekering.

  1. Schade aan de woning

Wij vragen voor uw kort verblijf geen huurwaarborg. Als verhuurder behouden wij echter vanzelfsprekend het recht om juridische actie te ondernemen indien u excessieve schade toebrengt aan de villa. De villa wordt na uw vertrek steeds gecontroleerd door de kuisfirma en u wordt via mail of telefoonbericht op de hoogte gebracht van eventuele schade. Dit gebeurt steeds vooraleer een volgende huurder het pand betreedt. Wij respecteren hiervoor ook een maximale verwittigingstermijn van 7 dagen na uw verblijf.

Wanneer u een verblijf bij ons boekt engageert u zich ertoe om zich te gedragen volgend het “goede huisvader” of “goede huismoeder”-principe. U engageert zich tevens om elke schade – door u, uw reisgezellen, bezoekers of door overmacht – onmiddellijk te melden. Dit stelt ons in staat om de schade snel op te lossen en – indien nodig – een oplossing in der minne te regelen.

Een accident kan zeker gebeuren en we zijn ervan overtuigd dat we samen snel tot een oplossing of een vergelijk kunnen komen.

  1. Voorkooprecht

Wanneer u een verblijf boekt bij ons dan erkent u dat het hier gaat om vakantieverhuur en geen residentieel verhuur. U doet dan ook afstand van alle rechten gekoppeld aan residentieel verhuur. Er kan geen sprake zijn van opzegtermijnen noch het voorkooprecht zoals vermeld in artikel 25 van de Spaanse verhuurwetgeving.